プチコンmkII

  1. ’┌──────────────────┐
  2. ’│GAME6             │
  3. ’│ カイワケ゛-ム          │
  4. ’└──────────────────┘
  5. GOSUB @INIT
  6. A$=”カイワケ゛-ム”
  7. GOSUB @GPUTSTR
  8. BEEP 37
  9. GOSUB @HITANY
  10. BEEP 3
  11. WAIT 30
  12. HOUR=VAL(LEFT$(TIME$,2))
  13. IF HOUR<10 THEN A$=”オハヨウコ゛サ゛イマス”
  14. IF HOUR>=10 AND HOUR<19 THEN A$=”コンニチワ”
  15. IF HOUR>=19 THEN A$=”コンハ゛ンワ”
  16. GOSUB @HANASU
  17. A$=”スタ-トホ゛タンテ゛ シュウリョウテ゛キマス”
  18. GOSUB @HANASU
  19. ’--- メインル-フ゜
  20. @MAIN
  21. IF RND(10)==0 THEN @COMENT
  22. IF RND(10)==0 THEN @URANAI
  23. ’---シツモンモート゛
  24. TMODE=RND(4)
  25. ON TMODE GOSUB @BUNPO1,@BUNPO2,@BUNPO3,@BUNPO4
  26. @RETRY
  27. GOSUB @HANASU
  28. GOSUB @YESNO
  29. IF BT AND 1024 THEN GOSUB @SYURYO:GOTO @RETRY
  30. IF ANS==TRUE  THEN P$=OK$
  31. IF ANS==FALSE THEN P$=NG$
  32. GOSUB @LOGING
  33. GOTO @MAIN
  34. ’---コメントモ-ト゛
  35. @COMENT
  36. RESTORE @CMTDAT
  37. NUM=RND(11)
  38. FOR I=0 TO NUM
  39.  READ A$
  40. NEXT
  41. GOSUB @HANASU
  42. GOSUB @HITANY
  43. IF BT AND 1024 THEN GOSUB @SYURYO
  44. GOTO @MAIN
  45. @CMTDAT
  46. DATA ”コノフ゜ロク゛ラム ハ ワタシカ゛ ランタ゛ムニ シャヘ゛ッテイマス”
  47. DATA ”カイワノ ケッカ ハ シタカ゛メンニ キロクシテイマス”
  48. DATA ”フ゜ロク゛ラムヲ トメルト カイワノ キロク ハ キエテシマイマス”
  49. DATA ”コノフ゜ロク゛ラム ハ イツテ゛モ シュウリョウテ゛キマス”
  50. DATA ”コマッタコトニ コノフ゜ロク゛ラム ハ オワリカ゛ アリマセン”
  51. DATA ”コノフ゜ロク゛ラム ハ ト-クメイレイヲ ツカッテ シャヘ゛ッテイマス”
  52. DATA ”ワタシ ハ アタラシイ タンコ゛ヲ オホ゛エルコト ハ テ゛キマセン”
  53. DATA ”タマニ ヘンナコトヲ シャヘ゛リマスカ゛ オオメニミテクタ゛サイ”
  54. DATA ”カタカナテ゛ ヨミニククテ スミマセン”
  55. DATA ”コノフ゜ロク゛ラム ハ シ゛ョ-クソフト テ゛ス”
  56. DATA ”フ゜ロク゛ラムヲ カキカエルト コエシツヲ カエルコトカ゛ テ゛キマス”
  57. @URANAI
  58. GOSUB @MESIGET
  59. A$=”アナタノ ラッキ-アイテム ハ ”+R$+” テ゛ス”
  60. GOSUB @HANASU
  61. WAIT 60
  62. A$=”ナンチャッテ”
  63. GOSUB @HANASU
  64. GOSUB @HITANY
  65. IF BT AND 1024 THEN GOSUB @SYURYO
  66. GOTO @MAIN
  67. ’---ロク゛ ニ キロク
  68. @LOGING
  69. GPAGE 1
  70. FOR I=0 TO LEN(P$)
  71.  C=0
  72.  IF I<LEN(P$) THEN C=ASC(MID$(P$,I,1))
  73.  PX=LOGPTR % 256
  74.  PY=FLOOR(LOGPTR / 256)
  75.  GPSET PX,PY,C
  76.  LOGPTR=(LOGPTR+1)%(256*64)
  77. NEXT
  78. GPAGE 0
  79. RETURN
  80. ’---ロク゛ カラ トリタ゛シ
  81. @LOGGET
  82. GPAGE 1
  83. R$=””
  84. I=0
  85. @LOGGET2
  86. LOGPTR2=RND(256*64)
  87. PX=LOGPTR2 % 256
  88. PY=FLOOR(LOGPTR2 / 256)
  89. LOGPTR2=(LOGPTR2+1)%(256*64)
  90. C=GSPOIT(PX,PY)
  91. IF C!=0 THEN @LOGGET2
  92. @LOGGET3
  93. PX=LOGPTR2 % 256
  94. PY=FLOOR(LOGPTR2 / 256)
  95. C=GSPOIT(PX,PY)
  96. LOGPTR2=(LOGPTR2+1)%(256*64)
  97. IF C==0 THEN @LOGGET5
  98. R$=R$+CHR$(C)
  99. GOTO @LOGGET3
  100. @LOGGET5
  101. IF R$!=”” THEN @LOGGET4
  102. I=I+1
  103. IF I<1200 THEN @LOGGET2
  104. @LOGGET4
  105. GPAGE 0
  106. RETURN
  107. ’--- メイシ トリタ゛シ
  108. @MESIGET
  109. IF RND(7)==0 THEN @MESIGET2
  110. GOSUB @LOGGET
  111. IF LEN(R$)>22 THEN @MESIGET2  ’ナカ゛スキ゛
  112. IF R$!=”” THEN RETURN
  113. ’ミツカラナイ
  114. @MESIGET2
  115. IDN=IDMESI:GOSUB @RDDAT  ’メイシ
  116. RETURN
  117. ’---
  118. @BUNPO1
  119. GOSUB @MESIGET
  120. A1$=R$
  121. IDN=IDKEI:GOSUB @RDDAT   ’ケイヨウシ
  122. A2$=R$
  123. A$=A1$+” ハ ”+A2$+” テ゛スカ”
  124. OK$=A2$+” ”+A1$
  125. NG$=LEFT$(A2$,LEN(A2$)-1)+”クナイ ”+A1$
  126. RETURN
  127. ’---
  128. @BUNPO2
  129. GOSUB @MESIGET
  130. A1$=R$
  131. IDN=IDDOSI:GOSUB @RDDAT  ’ト゛ウシ
  132. A2$=R$
  133. A$=A1$+” ヲ ”+A2$+”コト ハ アリマスカ”
  134. OK$=A2$+” ”+A1$
  135. NG$=A2$+”コトカ゛ナイ ”+A1$
  136. RETURN
  137. ’---
  138. @BUNPO3
  139. GOSUB @MESIGET
  140. A1$=R$
  141. IDN=IDKEDO:GOSUB @RDDAT  ’
  142. A2$=R$
  143. A$=A1$+” ハ ”+A2$+” テ゛スカ”
  144. OK$=A2$+”ナ ”+A1$
  145. NG$=A2$+”テ゛ナイ ”+A1$
  146. RETURN
  147. ’---
  148. @BUNPO4
  149. GOSUB @MESIGET
  150. A1$=R$
  151. GOSUB @MESIGET
  152. A2$=R$
  153. A$=A1$+” ハ ”+A2$+” ノ ヨウナモノ テ゛スカ”
  154. OK$=A2$+” ノ ヨウナ ”+A1$
  155. NG$=A2$+” ノ ヨウテ゛ナイ ”+A1$
  156. RETURN
  157. ’---ランタ゛ム ヨミコミ
  158. @RDDAT
  159. NUM=ID(IDN)+RND(IDMAX(IDN))
  160. @RDDAT2
  161. RESTORE @KOTOBA
  162. FOR I=0 TO NUM
  163.  READ R$
  164. NEXT
  165. RETURN
  166. ’--- 
  167. @HANASU
  168. T$=””
  169. T$=T$+”@S”+STR$(WASYA) ’ワシャ(0-11)
  170. T$=T$+”@E”+STR$(KANJO) ’カンシ゛ョウ(0-16)
  171. T$=T$+”@H0”          ’イントネ-ション(0-3)
  172. T$=T$+”@T”+STR$(SPD) ’ソクト゛(0-1000)
  173. T$=T$+”@V80”         ’ホ゛リュ-ム(0-80)
  174. T$=T$+A$
  175. @HANASU2
  176. P=INSTR(T$,” ハ ”)
  177. IF P==-1 THEN @HANASU3
  178. T$=SUBST$(T$,P,3,” ワ ”)
  179. GOTO @HANASU2
  180. @HANASU3
  181. TALK T$
  182. GOSUB @GPUTSTR
  183. GOSUB @ANIME
  184. WAIT 30
  185. RETURN
  186. ’--- カオ アニメ
  187. @ANIME
  188. FOR I=1 TO LEN(A$)
  189.  COLOR 3
  190.  LOCATE AAX,AAY
  191.  PRINT ANIA$(RND(AAMAX))
  192.  COLOR 12
  193.  LOCATE ABX,ABY
  194.  PRINT ANIB$(RND(ABMAX))
  195.  WAIT 8
  196. NEXT
  197. RETURN
  198. @ANIME2
  199. IF RND(30) THEN RETURN
  200. COLOR 3
  201. LOCATE AAX,AAY
  202. PRINT ANIA$(RND(AAMAX))
  203. RETURN
  204. ’--- シュウリョウ
  205. @SYURYO
  206. ABAK$=A$  ’BACKUP
  207. A$=”シュウリョウ シマスカ”:GOSUB @HANASU
  208. GOSUB @YESNO
  209. IF ANS THEN @SYURYO2
  210. A$=”ツツ゛ケマス”:GOSUB @HANASU
  211. A$=ABAK$  ’BACKUP
  212. RETURN
  213. @SYURYO2
  214. A$=”オツキアイイタタ゛キ マコトニアリカ゛トウコ゛サ゛イマシタ”:GOSUB @HANASU
  215. A$=”サヨウナラ”:GOSUB @HANASU
  216. ACLS
  217. END
  218. ’---YES/NOニュウリョク
  219. @YESNO
  220. GOSUB @KEYOFF
  221. COLOR 3
  222. ANS=FALSE
  223. B$=”[A]=YES / [B]=NO”
  224. GOSUB @PRTB
  225. @YESNO2
  226. VSYNC 2
  227. BT=BUTTON()
  228. IF BT AND 1024 THEN @YESNO3
  229. IF BT AND 32 THEN ANS=FALSE ’NO
  230. IF BT AND 16 THEN ANS=TRUE  ’YES
  231. GOSUB @ANIME2
  232. IF BT==0 THEN @YESNO2
  233. B$=”                    ”
  234. GOSUB @PRTB
  235. IF ANS==1 THEN B$=”YES”:BEEP 7:COLOR 9
  236. IF ANS==0 THEN B$=”NO” :BEEP 4:COLOR 13
  237. GOSUB @PRTB
  238. WAIT 30
  239. @YESNO3
  240. B$=”                       ”
  241. GOSUB @PRTB
  242. RETURN
  243. ’--- キ-ニュウリョクマチ
  244. @HITANY
  245. GOSUB @KEYOFF
  246. COLOR 9
  247. BY=23
  248. B$=”PUSH ANY BUTTON”
  249. GOSUB @PRTB
  250. @HITANY2
  251. VSYNC 2
  252. BT=BUTTON()
  253. GOSUB @ANIME2
  254. IF BT AND (16+32+1024) THEN @HITANY3
  255. GOTO @HITANY2
  256. @HITANY3
  257. B$=”                       ”
  258. GOSUB @PRTB
  259. RETURN
  260. ’--- モシ゛ヒョウシ゛
  261. @PRTB
  262. LOCATE 16-LEN(B$)/2,BY
  263. PRINT B$;
  264. RETURN
  265. ’--- ホ゛タン ハナス
  266. @KEYOFF
  267. IF BUTTON() THEN @KEYOFF
  268. RETURN
  269. ’--- カクタ゛イ モシ゛ ヒョウシ゛
  270. @GPUTSTR
  271. PTR=0
  272. @GPUTSTR2
  273. IF PTR==LEN(A$) THEN GOSUB @KAIGYO:RETURN
  274. NUM=ASC(MID$(A$,PTR,1))
  275. GPUTCHR X+1,Y+1,”BGF0”,NUM,14,SZ
  276. GPUTCHR X  ,Y  ,”BGF0”,NUM, 0,SZ
  277. X=X+SZW
  278. IF X>255 THEN GOSUB @KAIGYO
  279. PTR=PTR+1
  280. GOTO @GPUTSTR2
  281. ’--- カイキ゛ョウ
  282. @KAIGYO
  283. X=0
  284. Y=Y+SZW
  285. IF Y<(191) THEN RETURN
  286. Y=Y-SZW
  287. GX1=0
  288. GY1=191-77
  289. GX2=255
  290. GY2=191
  291. GX3=0
  292. GY3=GY1-1
  293. FOR I=1 TO SZW
  294.  GCOPY 0,GX1,GY1,GX2,GY2,GX3,GY3,1
  295.  GLINE 0,191,255,191,10
  296.  WAIT 1
  297. NEXT
  298. RETURN
  299. ’--- ハイケイ テキスト
  300. @PRTDAT
  301. I=0
  302. @PRTDAT2
  303. READ A$
  304. IF A$==”” THEN RETURN
  305. FOR J=0 TO LEN(A$)-1
  306.  B$=MID$(A$,J,1)
  307.  LOCATE LX+J,LY+I
  308.  IF B$!=” ” OR MODE THEN PRINT B$;
  309. NEXT
  310. I=I+1
  311. GOTO @PRTDAT2
  312. ’--- ショキカ
  313. @INIT
  314. CLEAR
  315. AAX=5+8:AAY=7 :AAMAX=2
  316. ABX=7+8:ABY=11:ABMAX=3
  317. DIM ANIA$(AAMAX)
  318. DIM ANIB$(ABMAX)
  319. ANIA$(0)=”╋┣  ╋┣”
  320. ANIA$(1)=”┬┬  ┬┬”
  321. ANIB$(0)=”──”
  322. ANIB$(1)=”┿┿”
  323. ANIB$(2)=”┥┸”
  324. ’---
  325. IDSYGO=0  ’シュコ゛
  326. IDMESI=1  ’メイシ
  327. IDDOSI=2  ’ト゛ウシ
  328. IDKEI =3  ’ケイヨウシ
  329. IDKEDO=4  ’ケイヨウト゛ウシ
  330. LOGPTR=1
  331. ’---テキスト カ゛メン
  332. ACLS
  333. PNLTYPE ”OFF”
  334. GPAGE 1
  335. GCLS
  336. GPAGE 0
  337. GFILL 0,0,255,191-80,1
  338. GFILL 0,191-78,255,191,10
  339. COLOR 9
  340. FOR I=0 TO 13
  341.  FOR J=0 TO 31
  342.   IF I>=10 THEN COLOR 11
  343.   LOCATE J,I
  344.   PRINT ”┿”;
  345.  NEXT
  346. NEXT
  347. MODE=0   ’コヒ゜-モ-ト゛
  348. COLOR 4
  349. RESTORE @WOOD
  350. LX= 2:LY=3:GOSUB @PRTDAT
  351. LX=26:LY=3:GOSUB @PRTDAT
  352. MODE=1   ’コヒ゜-モ-ト゛
  353. COLOR 3
  354. RESTORE @HITO
  355. LX=9:LY=1:GOSUB @PRTDAT
  356. ’--- TALK
  357. WASYA=1   ’ワカイ シ゛ョセイ
  358. KANJO=2   ’ナコ゛ヤカ ニ
  359. SPD=100   ’ソクト゛
  360. SZ=2      ’テキスト ハ゛イリツ
  361. SZW=8*SZ  ’テキスト ヒ゜クセル
  362. X=0
  363. Y=192-SZW*3 ’カ-ソルサ゛ヒョウ
  364. ’--- インテ゛ックス サクセイ
  365. DIM IDMAX(5)
  366. DIM ID(5)
  367. RESTORE @KOTOBA
  368. J=0
  369. IDX=0
  370. @INIT3
  371. ID(J)=IDX
  372. I=0
  373. @INIT2
  374. READ R$
  375. IDX=IDX+1
  376. I=I+1
  377. IF R$!=”” THEN @INIT2
  378. IDMAX(J)=I-1
  379. J=J+1
  380. IF J<5 THEN @INIT3
  381. RETURN
  382. ’--- ヒョウシ゛テ゛-タ
  383. @WOOD
  384. DATA ” бб ”
  385. DATA ”бббб”
  386. DATA ” б○б”
  387. DATA ” ○│ ”
  388. DATA ”б││ ”
  389. DATA ”б└┤ ”
  390. DATA ”  │б”
  391. DATA ”  ├┘”
  392. DATA ”  │ ”
  393. DATA ”  │ ”
  394. DATA ”  │ ”
  395. DATA ””
  396. DATA ” бб ”
  397. DATA ”бббб”
  398. DATA ” ○б ”
  399. DATA ”б│○б”
  400. DATA ”└┤│б”
  401. DATA ” ││ ”
  402. DATA ” ││ ”
  403. DATA ” ├┘ ”
  404. DATA ” │  ”
  405. DATA ” │  ”
  406. DATA ” │  ”
  407. DATA ””
  408. @HITO
  409. DATA ”   ┝┿┿┿┿┿┿┰   ”
  410. DATA ”  ┝┸      ┥┰  ”
  411. DATA ”  ┿┝┿┿┿┿┿┿┰┿з ”
  412. DATA ”  ┿┿┸┥┿┿┸┥┿┿з ”
  413. DATA ”  ┥┸  ┥┸  ┥┸з ”
  414. DATA ”  УУжж  жж Уз ”
  415. DATA ”  УУ╋┣  ╋┣ Уз ”
  416. DATA ” ┝┰У       ┝┰ ”
  417. DATA ” ┿┿У   У   ┿┿з”
  418. DATA ” ┿┿┰      ┝┿┿з”
  419. DATA ” ┿┿┸л ── к┥┿┿з”
  420. DATA ”┝┿┸л л  к к┥┿┰”
  421. DATA ”┥┸л л жж как┥┸”
  422. DATA ””
  423. ’--- カイワテ゛-タ
  424. @KOTOBA
  425. ’---ニンショウタ゛イメイシ
  426. DATA ”ワタシ”
  427. DATA ”アナタ”
  428. DATA ””
  429. ’---メイシ
  430. DATA ”ケ゛-ム”,”フ゜チコン”,”オンカ゛ク”,”ト゛ウロ”
  431. DATA ”マチ”,”エキ”,”イス”,”ツクエ”,”ト゛ア”
  432. DATA ”トウキョウ”,”オオサカ”,”ホッカイト゛ウ”,”アキハハ゛ラ”
  433. DATA ”チキュウ”,”イント゛”,”イキ゛リス”,”シンシ゛ュク”
  434. DATA ”インタ-ネット”,”ケ-フ゛ル”,”トランシ゛スタ”
  435. DATA ”シ゛ンコウチノウ”,”タッキュウ”,”サッカ-”,”ヤキュウ”
  436. DATA ”クルマ”,”ハ゛イク”,”シ゛テンシャ”,”オチャ”
  437. DATA ”シ゛ト゛ウシャ”,”トラック”,”ハ゛-コ-ト゛”,”シャシン”
  438. DATA ”ケイタイテ゛ンワ”,”スフ゜-ン”,”ネッタイキ゛ョ”
  439. DATA ”トシ”,”ウタ”,”ワリハ゛シ”,”テカ゛ミ”
  440. DATA ”カ゛ラス”,”テ゛ンシャ”,”メカ゛ネ”,”ホン”
  441. DATA ”テ゛ンカセイヒン”,”テレヒ゛”,”エアコン”,”ソウシ゛キ”,”センタクキ”
  442. DATA ”ハ゜ソコン”,”フ゜リンタ”,”ケイコウトウ”
  443. DATA ”テ゛ンキ”,”ホンタ゛ナ”,”ライト”,”カメラ”
  444. DATA ”コンヒ゛ニ”,”イエ”,”ヒ゛ル”,”オタマ”,”オカネ”
  445. DATA ”テ゛ンキ”,”ニク”,”ヌカ”,”ネント゛”,”イヌ”,”ネコ”
  446. DATA ”セ゛イキン”,”ナットウ”,”ニンシ゛ン”,”ネンカ゛シ゛ョウ”
  447. DATA ”フ゛ンホ゛ウク゛”,”ヤンハ゛ルクイナ”,”タンチョウツ゛ル”
  448. DATA ”エンヒ゜ツ”,”ホ゛-ルヘ゜ン”,”ハサミ”,”ケシコ゛ム”
  449. DATA ”カミ”,”ナイフ”,”ノ-ト”,”ソ-メン”,”ケ-キ”
  450. DATA ”タヘ゛モノ”,”コ゛ハン”,”タコヤキ”,”タイヤキ”,”ハ゜ン”
  451. DATA ”オカシ”,”チョコレ-ト”,”ラ-メン”,”スキヤキ”
  452. DATA ”ヤサイ”,”モヤシ”,”ヒ゜-マン”,”センメンキ”
  453. DATA ”タ゛イコン”,”ニンシ゛ン”,”チクワ”,”コンフ゛”
  454. DATA ”ミカン”,”スイカ”,”リンコ゛”,”カキ”
  455. DATA ”エレヘ゛-タ”,”エスカレ-タ”,”カイタ゛ン”
  456. DATA ”カ゛ラス”,”コンクリ-ト”,”キン”,”テツ”
  457. DATA ”キ゛ョウサ゛”,”クシ゛ラ”,”シメサハ゛”,”オニキ゛リ”
  458. DATA ”ウチュウ”,”ハクサイ”,”マネキン”,”マント゛リル”
  459. DATA ”コ-ヒ-”,”ミス゛”,”コッフ゜”,”ロウソク”
  460. DATA ”サトウ”,”シオ”,”コショウ”,”ショウユ”
  461. DATA ”ソ゛ウ”,”キリン”,”オオカミ”,”イルカ”,”サル”
  462. DATA ”エイカ゛”,”メモヨウシ”,”シシャモ”,”サンマ”
  463. DATA ””
  464. ’---ト゛ウシ
  465. DATA ”アソフ゛”,”ソソク゛”
  466. DATA ”タタク”,”ノハ゛ス”
  467. DATA ”オホ゛エル”,”タス゛ネル”
  468. DATA ”ワル”,”キル”
  469. DATA ”トル”,”ネムル”
  470. DATA ”ツカウ”,”ムスフ゛”
  471. DATA ”カウ”,”ウル”
  472. DATA ”ウチコム”,”トリカエル”
  473. DATA ”ウツ”,”アテル”
  474. DATA ”ウコ゛カス”
  475. DATA ”ツナク゛”,”キソウ”
  476. DATA ”テ゛ル”,”マモル”
  477. DATA ”トメル”,”アルク”
  478. DATA ”ハシル”,”オクル”
  479. DATA ”ハル”,”メサ゛ス”
  480. DATA ”ヒロウ”,”オトス”
  481. DATA ”ミル”,”キク”,”ハナス”
  482. DATA ”ナオス”,”シメス”
  483. DATA ””
  484. ’---ケイヨウシ
  485. DATA ”カタイ”,”ヤワラカイ”
  486. DATA ”タカイ”,”ヒクイ”
  487. DATA ”アツイ”,”サムイ”
  488. DATA ”アタタカイ”,”ツメタイ”
  489. DATA ”オモイ”,”カルイ”
  490. DATA ”トオイ”,”チカイ”
  491. DATA ”シカクイ”,”ココチヨイ”
  492. DATA ”マルイ”,”モロイ”
  493. DATA ”キタナイ”,”ハカナイ”
  494. DATA ”オモシロイ”,”キョウミフ゛カイ”
  495. DATA ”ツマラナイ”,”タノシイ”
  496. DATA ”アカルイ”,”クライ”
  497. DATA ”ハヤイ”,”オソイ”
  498. DATA ”コマカイ”,”メス゛ラシイ”
  499. DATA ”アタラシイ”,”フルイ”
  500. DATA ”アリカ゛タイ”
  501. DATA ”ウルサイ”
  502. DATA ””
  503. ’---ケイヨウト゛ウシ
  504. DATA ”キレイ”,”シンセツ”,”ハナヤカ”
  505. DATA ”スキ”,”キライ”,”ヒ゛ンホ゛ウ”
  506. DATA ”イッショ”,”オタ゛ヤカ”,”フシキ゛”
  507. DATA ”ケンコウ”,”カンタン”,”シセ゛ン”
  508. DATA ”シス゛カ”,”ケ゛ンキ”,”フシセ゛ン”
  509. DATA ”セイカク”,”サイコウ”
  510. DATA ”カラフル”,”トウメイ”
  511. DATA ””